• FRI FRAKT
  • FRIA RETURER
  • 3 ÅRS GARANTI

 

Köp- och leveransvillkor

 

Bekräftelse

Dessa allmänna villkor gäller för dina köp på www.greiszwatches.com. För att få handla på www.greiszwatches.com måste du vara 18 år eller äldre. Om du är yngre måste ditt köp bli godkänt av en förälder. Vi förbehåller oss rätten att annullera beställningar från de som ger felaktig persondata och från de som har betalningsanmärkningar.

Genom att göra köp på denna webbsida förbinder du dig för följande villkor. Vänligen läs igenom villkoren före du använder vår sida.

Priser och produkter kan komma att ändras av felskrivningar, force majeure, prisökning hos leverantörer eller att varan har sålt slut. 

Efter att vi mottagit din beställning skickar vi en orderbekräftelse till din e-postadress som bekräftelse på ditt köp. Det är viktigt att du skriver rätt e-postadress när du gör en beställning och att du kollar att allt är korrekt i orderbekräftelsen. Kontakta omgående info@greiszwatches.com om du har frågor om orderbekräftelsen. Spara orderbekräftelsen för att underlätta eventuell kontakt med vår kundtjänst, info@greiszwatches.com. Orderbekräftelsen utgör som ditt kvitto på att du genomfört köpet.

Om du önskar avbeställa eller ändra i din beställning bör du omgående kontakta info@greiszwatches.com. Om din beställning är redo för leverans eller redan har blivit skickad kan den inte avbeställas eller ändras.

 

Betalning

Betalning kan utföras med Visa, MasterCard och Maestro. Betalning kan även utföras med Swish, bankkonto (Klarna), PayPal-konto (PayPal) eller genom faktura (Klarna). Köp genom faktura administreras av Klarna och den tjänsten kan endast användas av kunder i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Greisz watches hanterar inte några bank- eller kreditkortsnummer. Vänligen besök följande sidor för mer information: visa.com, mastercard.com, paypal.com, klarna.com eller getswish.se. Om ingen betalning mottagits efter att du skickat din beställning kan beställningen automatiskt komma att upphävas av Greisz watches.

Betalningsalternativ

- Kortbetalning

Betalning accepteras med Visa, MasterCard och Maestro. Betalning med debitkort bokförs omgående på ditt konto.

 

- Swish

Betala med enkelt med Swishappen. Pengarna dras direkt från ditt bankkonto. Du ansluter dig till Swish där du gör dina bankärenden. Du kopplar ditt mobilnummer till ditt bankkonto. Du behöver ladda ner Swish-appen i din mobil och aktivera den med Mobilt BankID på samma enhet.

 

- Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.

 

- Klarna Faktura

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

Få alltid hem varan innan du betalar

Betalningstid - alltid 14 dagar

Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter

Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*

Ladda ner dina fakturor från klarna.se

Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

 

- Klarna Konto

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

Få alltid hem varan innan du betalar

Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet

Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter

Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura

Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad

En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp

Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10.000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor

Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation 

 

Leveransvillkor

Alla beställningar skickas fraktfritt. Varorna skickas i första hand till din brevlåda/brevinkast. Stora paket skickas till ett postkontor/utlämningsställe i närheten av dig. När paketet är registrerat på utlämningsstället kommer du att få ett textmeddelande om att ditt paket har kommit. Därför behöver du ange ditt mobilnummer när du handlar. Utlämningsstället kräver att du visar ett giltigt ID som tex körkort, ID-kort eller pass. Det går ej att hämta ett paket utan ett giltigt ID.

Normal leveranstid är cirka 1-4 dagar inom Sverige och Europa. Under högsäsong kan det ta längre tid.

Vi skickar beställningar med Schenker, DHL och UPS. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till utlämningsstället eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med utlämningsstället eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 månad och brev 14 dagar), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Om du returnerar några av varorna ligger det ekonomiska ansvaret hos dig om produkterna försvinner eller blir skadade.

Ångerrätt/Reklamation

Är du inte nöjd med något du har beställt har du 30 dagar ångerfrist efter det att du mottagit varan. Ångerrätten gäller om varan är i oförändrat skick, dvs plomberad och oanvänd. Varan ska återlämnas i originalförpackning. Det är alltid garanti på de produkter du köper (2 år). Om du registrerar klockan på www.greiszwatches.com utökar du garantin med ett (1) år. Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du kontaktar oss på info@greiszwatches.com för att få en returfraktetikett. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

Produkten har blivit tillagd i varukorgen